DEVENTER – Non-profitorganisaties, zoals patiëntenverenigingen en culturele instellingen zijn vaak afhankelijk van donateurs en ‘vrienden’ om de werkzaamheden goed uit te kunnen blijven voeren. Zij maken dan ook vaak gebruik van een callcenter om deze donateurs en ‘vrienden’ te werven.

Seniorcall, een zelfstandig bureau voor telefonische fondsenwerving, heeft zich helemaal toegespitst op de telemarketing voor deze organisaties. Klanten als Oerol op Terschelling en Alzheimer Nederland maken dan ook dankbaar gebruik van Seniorcall.

Guido den Heijer is met zijn bedrijf, waar uitsluitend mensen werken van 55 jaar en ouder, gevestigd in gebouw Hanzestaede aan de Zutphenseweg 31C. “Wij waren in de binnenstad gevestigd, maar daar waren we uitgegroeid. Hier, op deze ruime locatie, zijn wij goed bereikbaar voor onze medewerkers en hebben wij volop ruimte om verder te groeien. Hier wordt specifiek gewerkt met werknemers die wat ouder zijn. Eenderde van de medewerkers is zelfs 65-plusser. Zij sluiten goed aan bij de doelgroep van onze opdrachtgevers en zijn goed in staat een kwalitatief telefoongesprek te houden, waarbij de gebelde met een goed gevoel ophangt, of het nou tot een donateurschap is gekomen of niet.”

Nieuwe seniorcallers gezocht
“Mensen die actief in het leven staan en nog een paar uurtjes per week over hebben kunnen bij Seniorcall aan het werk als zij zin hebben om samen met een leuke groep mensen te werken voor goede doelen en andere non-profitinstellingen. Een leuk gesprek hebben met de klant, een gesprek met begrip waarin wordt ingegaan op wat belangrijk is; dat is wat onze mensen doen. Veel contact met de medemens en nog wat bijverdienen ook.” Seniorcall bestaat inmiddels 11 jaar en heeft mensen aan het werk uit de hele stedendriehoek. Voor meer informatie zie de website: www.seniorcall.nl

Vorig artikel22 juni open huis bij Overkempe
Volgend artikelElmo Lieftink naar GA Eagles voor sowieso één seizoen