DEVENTER – De Overijsselse zorgverzekeraar Salland Zorgverzekeringen lanceert vandaag een film waarin streekgenoten worden opgeroepen om elkaar een handje te helpen. De regionale zorgverzekeraar wil daarmee een podium bieden aan inwoners van Salland die wel wat hulp kunnen gebruiken. De film is de eerste creatie vanuit de nieuwe contentmarketingstrategie waarin ‘Zorg op z’n Sallands’ de rode draad is.

Elkaar helpen en omkijken naar elkaar staat in Salland beter bekend als ‘noaberschap’. Ook voor Salland Zorgverzekeringen is noaberschap onderdeel van het DNA. In een maatschappij die steeds individualistischer wordt, wil de regionale zorgverzekeraar juist aandacht geven aan het omkijken naar elkaar. Met de brand narrative Zorg op z’n Sallands werd daar vorig jaar richting aan gegeven.

Zorg op z’n Sallands

Zorg op z’n Sallands biedt de basis van een strategie die verder rijkt dan de marketingafdeling en waar inwoners van Salland het middelpunt vormen.  Medewerkers die contact hebben met verzekerden, zorginkopers of andere stakeholders zijn bij het traject betrokken waardoor een organisatiebrede contentmarketingstrategie is neergezet voor de komende jaren.

Marije Bruning, marketingmanager van Salland Zorgverzekeringen: ‘Onze verzekerden ontzorgen rondom zorg is onze core business, maar we dragen ook graag ons steentje bij aan een socialere samenleving waar mensen tijd nemen voor elkaar. Noaberschap zit nou eenmaal in het DNA van Sallanders, ook in dat van ons. Het is gewoon wie we zijn. We gaan dus niet van koers veranderen, maar versterken met deze strategie het zorgzame karakter dat in ons zit. Zorg op z’n Sallands is daarin de rode draad. Het was een intensief jaar. Met Crowdmedia als strategisch partner zetten we niet alleen een werkbare en realistische strategie neer, ook staan inmiddels de eerste creaties klaar om aan de inwoners van Salland te tonen. De film Salland voor Salland gaat als eerste in première.’

Inwoners van Salland in de hoofdrol

De focus van Salland Zorgverzekeringen ligt vanzelfsprekend op het bieden van de juiste zorg op de juiste plek voor haar verzekerden. Daarnaast gelooft de zorgverzekeraar in een samenleving waarin mensen oprecht aandacht en tijd voor elkaar maken. Bij de productie van de merkfilm waarin Zorg op z’n Sallands tot leven komt zijn Crowdmedia en WeFilm betrokken. Salland voor Salland biedt ruimte voor mensen om hun ‘buren’ om hulp te vragen. De landingspagina Salland.nl/voorsalland zorgt ervoor dat mensen hen direct een helpende hand kunnen bieden.

Vorig artikelInformatieavond ‘Van het (aard)gas af’
Volgend artikelMaestro Jules en het orkest laten publiek muziek kiezen