donderdag, 28 maart 2024

Duurzaamheid kust stadsmarketing

FOTO: Studio Wonder

DEVENTER – De boeren moeten minder stikstof uitstoten, alle consumenten moeten flexitariër (mensen die overwegend vegetarisch eten, maar af en toe ook een stukje vlees lusten) worden, de maximumsnelheid voor auto’s moet terug naar 100 maar de winkeldeuren staan open. Dat kan anders, dacht de werkgroep duurzaamheid van het SDBM.

Bordje
”Waarom hebben wij niet zo’n bordje?” Dat is de vraag die de werkgroep duurzaamheid van het SDBM (Stichting Deventer Binnenstadsmanagement) hoopt te krijgen van de winkeliers in de stad. In samenwerking met de stadsmarketing is er een bordje gemaakt met de tekst: ‘Natuurlijk zijn wij open. De deur is alleen dicht om energie te besparen’.

Het  bordje is ontworpen door Studio Wonder, gemaakt van gerecycled plastic en uitgevoerd in het nieuwe, vrolijke binnenstad logo. 

Doel
Het doel van het bordje is om de klanten van de winkels in de binnenstad te verwelkomen. Tot voor kort was het de normaalste zaak van de wereld dat de winkeldeuren ook in de winter wijd open stonden, zodat klanten geen fysieke barrière zouden ervaren om een winkel binnen te stappen. Veel winkeliers beseffen dat dat echt niet meer kan volgens SDBM. Behalve dat je zelf zit te kleumen in je winkel als de deur open staat, bespaart het je veel stookkosten als de winkeldeuren dicht zijn. 

Vorig artikelInformatie uitduel FC Volendam tegen GA Eagles
Volgend artikelVerloting van prijzen win actie GA Eagles aanstaande woensdag
error: Content is beschermd!!!