Voor veel bedrijven is het uitbesteden van werkzaamheden heel gebruikelijk. Zij hebben hier verschillende redenen voor. Belangrijk voorbeeld daarvan is het ontbreken van een bepaalde expertise binnen het personeelsbestand. Denk aan een productiebedrijf, wat weinig kennis heeft over online adverteren. Om de verschillende vormen van online advertenties zo efficiënt mogelijk in te zetten, kiezen zij voor het uitbesteden van deze taak aan een professionele organisatie. Dit brengt het voordeel met zich mee, dat tegen een lager budget een beter resultaat behaald wordt. Immers, het opleiden van personeel kost veel geld en tijd. Daarbij kan het op verkeerde wijze aanpakken van een taak als online adverteren een averechts effect hebben. Het kost een bedrijf in dat geval meer, dan dat het oplevert. Er zijn meer redenen om het uitbesteden van werkzaamheden te overwegen.

Sneller groeien als organisatie met het uitbesteden van werkzaamheden

Het uitbesteden van taken rond online adverteren is niet alleen interessant, wanneer een bedrijf hier zelf de kennis niet voor in huis heeft. Ook kan het inschakelen van de beste reclamebureaus voor dergelijke taken organisaties helpen hun groeicurve te versnellen. Online advertenties trekken meer potentiële klanten naar een organisatie, waarmee de omzet groeit. Zo kan een bedrijven sneller starten met het uitbreiden van de productiecapaciteit of het personeelsbestand. Het versnellen van de groei van een bedrijf is ook mogelijk door hele andere werkzaamheden uit te besteden. Denk aan de productie van losse onderdelen, die een bedrijf bij de productie van het eindproduct nodig heeft. Door deze onderdelen elders te laten produceren, wordt tijd bespaard. Zo is het eindproduct sneller gereed voor de verkoop.

Breid het dienstenpakket van je organisatie uit

Een derde reden om voor het uitbesteden van werkzaamheden aan externe partijen te kiezen, is de mogelijkheid om het dienstenpakket wat je klanten biedt uit te breiden. Mogelijk hebben afnemers meermaals om een specifieke dienst gevraagd, welke je als organisatie niet kunt leveren. Door hier een externe partij voor te benaderen, bied je de klant een totaaloplossing. Het maakt het voor de klant aantrekkelijker om de samenwerking te continueren. Zou je niet zoeken naar een oplossing, het uitbesteden van een dienst, dan loop je het risico dat een klant voor een andere aanbieder kiest. Om een voorbeeld van dit voordeel te noemen: denk aan een ontwerper van websites, die een externe partij inhuurt voor het aanbieden van SEO aan organisaties. Zo heeft een klant niet alleen een website, maar wordt deze ook direct geholpen diens vindbaarheid te verbeteren.

Vorig artikelDe nieuwe Code Rood Geel Podcast
Volgend artikelEagles Inside Column Robert Heukel: Slaappil