DEVENTER – Donderdag 29 juli reikte Google voor het eerst twaalf Golden Pin Awards uit aan ondernemers in het hele land. Voor de provincie Overijssel gaat de award naar kledingwinkel “Tantilly” in Deventer. Google reikt de awards uit aan ondernemers die tijdens de moeilijke coronaperiode door creativiteit en de slimme inzet van digitale middelen hun dienstverlening wisten te continueren en hiervoor op hun online Bedrijfsprofiel in Google Maps en Google Zoeken van klanten hoge review scores ontvingen.

Eigenaresse Chantal van Tantilly is dolblij met de award: ‘Wij zijn super trots op onze 5 sterren beoordeling op Google Maps, maar zo’n echte award maakt het nog tastbaarder. Tijdens corona hebben wij geprobeerd zo veel mogelijk in contact te blijven met onze klanten en blijdschap te verspreiden, en onze producten online goed vindbaar gemaakt. We hebben live passessies gehost in onze winkel in Deventer en onze webshop nog verder verbeterd. Onze klanten waarderen onze missie: De wereld een betere, groenere en meer kleurrijke plek maken voor iedereen! Het is fijn dat we daar op deze manier erkenning voor krijgen van Google’.

De coronacrisis heeft een grote impact gehad op het Nederlandse bedrijfsleven, maar het wakkerde ook de creativiteit van ondernemers aan en versnelde hun gebruik van technologie en digitale hulpmiddelen. 81% van het Nederlandse MKB maakte meer gebruik van digitale tools zodat ze tijdens de lockdown in contact konden blijven met hun klanten en ze konden informeren over wijzigingen in hun dienstverlening. Ook bedachten veel Nederlandse ondernemers creatieve oplossingen om hun dienstverlening voort te zetten. Denk bijvoorbeeld aan een drive-through restaurant, diner boxen bezorgen, het openen van een pop-up winkel, online proeverijen en passessies op YouTube.