‘We doen regelmatig acties op Koekstad Radio en aan de respons kan je dan goed meten dat het zeker gehoord wordt’, vertelt ondernemer Dave Bultman, eigenaar Autoverhuur Bultman. ‘Dan merk je dat er ook echt wel veel luisteraars op af komen. Ik draag de huidige en vroegere lokale radiozenders een warm hart toe. Radio is voor mij een mooi medium om met leuke spotjes onze naam kenbaar te maken.’

‘Mensen op de werkvloer hebben de radio veel aan staan’, weet Dave. ‘Die horen tijdens hun werk dan mijn reclame voorbijkomen en ik heb dan altijd zoiets van: ik ben ook niet alleen op zoek naar de beslissers in een bedrijf, maar juist ook naar die mensen op de werkvloer die daardoor ons leren kennen van naam. Ik denk dat mijn klanten en potentiele klanten dat horen, dat het blijft hangen. Ik heb die lokale luisteraar nodig.’

Dave Bultman luistert tegenwoordig met extra aandacht en trots naar de radio. ‘Mijn zoon Max loopt stage bij de NPO in Hilversum en heeft ook al eens bij 3FM als sidekick meegedraaid. Hij is van kleins af aan al bezig met mensen vermaken met muziek. Ik heb hem ook gekoppeld aan Koekstad Radio. Om daar eens aan te schuiven in de ochtendshow van Jeroen Schoppema. Om vlieguren te maken en ervaring op te doen. Dat geeft wel een extra dimensie. Dat is natuurlijk extra leuk om te horen.’

‘Ik heb altijd de radio aan staan. Haha, vroeger werd ik al wakker met ‘Schoppema schopt je je bed uit’ en het heeft altijd wel mijn interesse gehad. Als de radio bij bedrijven of mensen thuis op de achtergrond aan staat, draaien onze spotjes mooi mee. Ik maak landelijk ook reclame op Radio.nl. Maar Koekstad Radio is te ontvangen in mijn werkregio’s en ook verbonden met GA Eagles, dus dat is zeker ook wel weer interessant. Ik vind Radio Koekstad een professionele zender.’

Geschreven door Rudy Brouwer 

Vorig artikelExpositie over Spelen in de jaren ‘90
Volgend artikelFeestelijke heropening opvanglocatie Polstraat 8 en 10 in Deventer